Wonen in Rotterdam
Nederlands English
Terug

Mobiele bankservice: hulp bij bankzaken bij jou thuis

Ondersteuning bij bankzaken in je eigen omgeving

Overzicht over je financiële zaken is belangrijk als je een woning wilt huren of kopen. Kun je daar wel wat hulp bij gebruiken, dan kun je de Mobiele Bankservice bellen. Die komt zelfs bij je thuis als dat nodig is.

‘Dat wij naar de mensen toekomen, wordt vaak als heel speciaal ervaren’, vertelt Ilse Schmitz, adviseur Dagelijkse Bankzaken bij Rabobank Rotterdam. ‘Pas zei een mevrouw: ik kan je wel omhelzen. Ze was zó dankbaar dat ik was geweest. Dat wij als bank die service verlenen, zie ik als iets extra moois binnen mijn werk. Dus kan iemand niet naar de bank komen? Schroom niet en doe gerust een beroep op ons.’

Rust en vertrouwen

‘Juist thuis, in hun eigen omgeving, kunnen mensen voor hun gevoel makkelijker zeggen waar de schoen wringt’, legt Arianne Lekkerkerk uit. ‘Hebben ze moeite met de digitale dienstverlening? Of hebben ze het gevoel dat er iets niet pluis is en is er angst of onmacht rond financieel misbruik? Thuis is er rust en vertrouwen. De ene keer leg ik als adviseur Dagelijkse Bankzaken iemand de basis van online bankieren uit, de andere keer praten we over financiële zorgen en hoe die weg te nemen. Geen bezoek is hetzelfde.’

Tip van de bank

De Mobiele Bankservice-medewerkers geven regelmatig workshops over mobiel en online bankieren en over veilig bankieren. Deze worden gehouden bij bibliotheken, in buurthuizen en bij een Rabobank in de buurt. Alvast een tip van Arianne: ‘Als je onzeker bent over het overboeken van geld, zet je betaling dan twee dagen vooruit en controleer ’m tussentijds. Dat geeft een veilig gevoel.’

Persoonlijk contact

In het doen van hun bankzaken kunnen mensen soms behoefte hebben aan persoonlijk contact. Daarom biedt Rabobank naast praktisch advies aan de telefoon en in de bankhal de Mobiele Bankservice. Lukt het niet om zelfstandig je bankzaken te regelen en kun je door omstandigheden onmogelijk naar de bank komen, dan komen de Mobiele Bankservice-medewerkers ‘gewoon’ bij je thuis.

Financiën beter in balans

Zelfstandig bankieren helpt je om financieel zelfredzaam te zijn. Zo slaag je er beter in om bewuste keuzes te maken en je financiën beter in balans te houden. Dat noemen we financiële gezondheid. Toch blijkt uit onderzoek dat één op de zes Nederlanders zijn bankzaken niet digitaal kan regelen. Bijvoorbeeld door laaggeletterdheid of een beperking. ‘Zelfstandigheid geeft een meerwaarde’, is Ilse’s ervaring. ‘Ik was eens bij een jonge man. Hij was herstellende van een ernstige hersenaandoening. Hij wilde zo graag wat van zijn zelfstandigheid terug. In mijn aandeel, bankieren, heb ik hem begeleid tot hij daarin zelf weer verder kon.’

Meer informatie?

Meer weten over de Mobiele Bankservice of de workshops en presentaties over veilig (online) bankieren?
Neem gerust contact met Rabobank via (088) 722 66 00.

Vorig artikel De 10 meestgestelde vragen over een hypotheek
Volgend artikel Een duurzame nieuwbouwwoning of duurzame verbouwing? Wat zijn de financiële mogelijkheden?